Mozart In The Jungle Seizoen 3 Recap Episodes Review — 2021

Foto: Amazon. Er is een scène in het derde seizoen van Mozart in de Jungle dat zou voor alle jonge vrouwen verplicht moeten zijn. Hailey Rutledge (Lola Kirke), die interesse heeft gekregen in dirigeren, werkt samen met de voormalige maestro van de New York Symphony, Thomas Pembridge (Malcolm McDowell), aan zijn nieuwste compositie. Terwijl hij speelt, houdt ze hem tegen met een verzoek. Als hij het niet helemaal snapt, giechelt ze zenuwachtig. Je kent dat gegiechel. Het is het verontschuldigende geluid dat jonge vrouwen maken als ze assertief proberen te zijn, maar niet het gevoel hebben dat ze daar het recht toe hebben. 'Oh, alsjeblieft, alsjeblieft,' kreunt hij. 'Doe dat niet.' Als een vrouw die zich door een aantal interacties giechelde, kromp ik ineen. Waarom doen we dat? Om het nog erger te maken, verontschuldigt Hailey zich (dubbel ineenkrimpen), wat Pembridge ertoe aanzet om het haar hetero te zeggen: ze is te aardig. Als ze wil dirigeren, moet ze de kamer bevelen. 'Je kunt in elk geval aardig zijn', zegt hij, 'maar je spelers willen verteld worden wat ze moeten doen.' Later voegt hij eraan toe: 'Stop met het vragen om toestemming. Koop wat muzikanten en een muziekstuk, en dirigeer gewoon. 'AdvertentieBijna een jaar geleden, Mozart in de Jungle

uitslaan Transparant , Gewoontjes

, Veep , Oranje is het nieuwe zwart,

en Siliconen vallei bij de Golden Globes voor de beste tv-serie - musical of komedie. Destijds was de reactie er een van collectieve verrassing. ' Mozart in de jungle ? Wat is dat in godsnaam? ' Ik voelde me zeker zo toen ik ging zitten om de twee eerste seizoenen te bekijken ter voorbereiding op deze recensie. Een show over een klassiek muziekorkest voelde ontmoedigend, buiten bereik. Het kostte me ongeveer 2,5 seconden om verslaafd te raken. Dat is omdat Mozart in de Jungle is niet alleen een show over een gekke geniale dirigent en zijn orkest - het is een handleiding voor millenniumvrouwen, met een geweldige soundtrack. '

Een show over een klassiek muziekorkest voelde ontmoedigend, buiten bereik. Het kostte me ongeveer 2,5 seconden om verslaafd te raken.

”Het derde seizoen, dat op 9 december in première gaat op Amazon, begint in chaos voor de hoofdpersonages. Hailey doet een grote zoektocht naar zijn ziel. Haar optreden met het Andrew Walsh Ensemble, dat ze eind vorig seizoen opnam - deels om wat ruimte te krijgen van haar dirigent en liefdesbelangstelling Rodrigo de Souza (die niet kan-stoppen-je-niet-leven-zonder-jou) Gabriel Garcia Bernal) - is niet uitgekomen. Ze heeft geen geld meer en zit vast in Venetië, zonder manier om naar huis te gaan. Toevallig is Rodrigo naar Venetië gevlucht om te werken met de gepensioneerde operalegende Alessandra, ook bekend als La Fiamma (Monica Bellucci), en vermijdt hij de staking van de New York Symphony. De twee maken opnieuw verbinding en wakkeren hun aan-weer-af-weer seksuele spanning weer aan die zowel giftig als zeer vermakelijk is. Oké, ik snap het - tot nu toe lijkt dit alles niet te relateren aan jouw leven, of het mijne. Maar heb geduld. De vroege afleveringen van dit seizoen voelen als een stap achteruit voor Hailey. In de afgelopen twee seizoenen is ze van privé-hobo-instructeur uitgegroeid tot rijke Upper East Side-scholieren, naar Rodrigo's assistent, tot vervangende speler in het New York Orchestra, voordat ze een baan als zelfstandig speler aannam. Nu houdt ze Rodrigo weer energiek maat en ervoor zorgen dat hij op tijd komt voor afspraken. (Om nog maar te zwijgen van haar nieuwe positie als La Fiamma's dressoir, die haar net zoveel schandalen en drama bezorgt als het orkest ooit deed.)Advertentie'

Ik weet misschien niet veel over Bach, maar ik kan me zeker verhouden tot een vrouw op de werkvloer.

Maar in plaats van op haar lauweren te rusten, rolt Hailey met de stoten. Ze neemt haar intrek in het palazzo van La Fiamma, waar ze uit de eerste hand ziet waartoe een sterke, getalenteerde vrouw in staat is. Het is geen toeval dat Hailey in Venetië interesse begint te krijgen in dirigeren, wat tot nu toe - in deze show en in het leven - een rol was die vooral aan mannen was voorbehouden. Ik weet misschien niet veel over Bach, maar ik kan me zeker verhouden tot een vrouw op de werkvloer. Hailey is niet de enige geweldige dame in dit specifieke ensemble: er is Cynthia (Saffron Burrows), de te coole symfoniecelliste die de mogelijke gevolgen van een blessure moet verwerken; er is Gloria (Bernadette Peters), de onberispelijk geklede socialite en voorzitter van de New York Symphony; er is Monica Belucci als La Fiamma, drop-dead sexy op 52. En laten we Lizzie (Hannah Dunne) niet vergeten, Hailey's New Yorkse kamergenoot die besluit haar hipster-vriendje te dumpen en haar eigen cabaret in jaren 30-stijl te openen na een plotselinge meevaller van de erfenis. Het zijn allemaal gepassioneerde, sterke, intelligente vrouwen, en hoewel hun persoonlijkheden enorm variëren, bieden ze een blauwdruk voor het navigeren door enkele van de moeilijkste situaties van het leven, ingesteld op enkele van de beste muziek die ooit is geproduceerd. Hailey sluit het seizoen af ​​met een enorme levensbeslissing. Ik weet zeker dat ze er doorheen komt met haar gebruikelijke stijl, zelfverzekerdheid en een vleugje onhandigheid, en ik zal er zijn voor de rit.